Funnel, funnel pazarlama, strateji hunisi…vs. pazarlama alanında oldukça adını duyurmuş, geçmişten günümüze yerini korumuş bir terimdir. Funnel pazarlama sayesinde web sitenizde oluşan trafiği doğru yönlendirirsiniz ve beklenilenden çok daha fazla bir geri dönüş elde edebilirsiniz. Son zamanların dijital pazarlama konusu içerisinde popüler popüler olan bu terim ilk adımda elde edilen potansiyel müşterilerin her bir adımda azalarak son olarak sadece nihai müşterinin kalmasına sebep olur.

 

Peki nedir bu funnel pazarlamanın avantajları? Funnel tekniği size müşterilerinizin alışveriş adımlarına Hâkim olabilirsiniz. Üstelik hangi bölümlerde veya nerelerde eksik veya hatanız olduğunun da farkına varabilirsiniz. Normalden çok daha iyi ve yüksek geri dönüşler almanıza yarayan funnel sistemi, geri dönüşlerinizin artışına bağlı olarak düşük maliyetlerle yüksek kâr elde etmenize de yardımcı olur. Müşterilerinizin sadakatini kazanırsınız ve uzun vadede güzel veri artışları kapınızı çalmaya başlar. Buna bağlı doğan sonuçları analiz edip, geliştirerek de başarınızın üstüne daha fazla kazanç koyabilirsiniz. Funnel pazarlama, 4 adımdan meydana gelir. Bunlar sırasıyla; farkındalık oluşturma, ilgi oluşturma, değerlendirme ve son olarak satın alma olarak geçer. İlk adımda, yani farkındalık oluşturma kısmında ürün veya hizmetinizin sağlıklı bir şekilde tanıtımını yaparsınız. Bunu da; Google, Faceboook, İnstagram veya e-mail gibi sosyal mecraların reklam bölümüne başvurarak yapabilirsiniz. Gelelim ikinci adıma; ilgi oluşturma. Buradaki hedef; reklamlardan sitemize uğrayan müşterilere pazarlayacağımız ürün veya hizmet hakkında detaylı bir şekilde açıklama yapmaktır. Sağlam bilgiler bu aşamadaki müşterilerimizin üçüncü adımına geçmede oldukça büyük önem arz eder. Üçüncü adım müşterinin değerlendirmesidir. Kendisi sizin ona sağladığınız bilgiler sayesinde ürününüzü veya hizmetinizi alıp almamak konusunda bir değerlendirme yapacaktır. Müşteri funnel sistemine bağlı olarak web sitenizden form doldurur veya sepete ekleme yapar. Geldik son adıma; satın alma. Müşteri artık kararını verdi ve satın alma bu bölümde gerçekleşti. Yani funnel stratejisi ile web sitenize bir geri dönüş sağladı. Artık müşterilerinizin ve müşteriniz olma potansiyeli taşıyan kişilerin ortak özellik bilgilerine sahipsiniz ve bundan sonraki adımlarınızı bu bilgilere göre atabilirsiniz.

 

Dijital veya fiziksel farketmeksizin herhangi bir alandaki pazarlamacı funnel sistemini ister istemez kullanıyor. Önemli olan funnel stratejilerini bilinçli bir şekilde kullanarak geleceğe yönelik adımlarımızı çizebilmektir. Türkçe anlamı ’huni’ olan bu terim günümüzde büyük şirketlerin dahil bilinçli kullanıldığı takdirde çoğu pazarlamacının kazancına daha fazla gelir sağlayabilir. Bu sistemi, doğru ve profesyonel bir şekilde kullandığınız takdirde işinizi büyütebileceğinize emin bir şekilde yolunuza devam edebilirsiniz. Artık funnel hakkında birçok bilgiye sahipsiniz. Kısacası artık şirketinize daha yükseklere taşıyabilirsiniz.

 

 

Leave A Comment